Z wykształcenia jestem magistrem sztuki w zakresie edukacji muzycznej. Mam wieloletnie doświadczenie pedagogiczne w prowadzeniu zajęć umuzykalniających i nauki gry na fortepianie i keyboardzie. Wykorzystuję zarówno repertuar z muzyki klasycznej jak i innych gatunków muzycznych.
W przeszłości zajmowałam się układaniem mozaiki i witrażu, co wpłynęło na obecne moje zainteresowanie tworzeniem narzędzi dydaktycznych do bardziej przystępnego prezentowania elementów muzyki w formie syntetycznych obrazów i ujmujących zagadnienia całościowo. Tak jak w mozaice składającej się w całość na podstawie wcześniej opracowanego projektu, tak nauka gry podczas opanowywania i łączenia wielu umiejętności, żeby nie zniechęciła, powinna mieć od razu szersze spojrzenie dające poczucie celowego działania. Jak dobry detektyw ma intuicję i umiejętności przewidywania lub naukowiec w laboratorium szeroką wiedzę, tak uczeń powinien poznawać wycinek zagadnienia w kontekście całości (np. trójdźwięk C-dur to nie osobne 3 dźwięki, ale fragment tercjowego „dźwiękowego DNA” zawierającego wszystkie trójdźwięki). Jak uczyć się gry możliwie najsprawniej? Myślę, że poprzez tworzenie takich „muzycznych” wzorów matematycznych czy „rytmicznej” tabliczki mnożenia. W ten sposób można uwypuklić wielkie możliwości nauki logicznego i twórczego myślenia tkwiące w nauce muzyki m. in. poprzez tworzenie muzycznych gier planszowych i „wielką improwizację” z umiejętnym wykorzystaniem wiedzy z teorii muzyki.
prowadzone zajęcia:
- Keyboard – nauka gry
wykształcenie:
- magister wychowania muzycznego
stopień awansu zawodowego:
- nauczyciel dyplomowany